Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Στην Κύπρο είναι οι φταίχτες

Του Μιχάλη Ιγνατίου,mignatiou@aol.com

Ομολογώ ότι τα αμερικανικά τηλεγραφήματα που εξασφάλισε από τον ιστότοπο Wikileaks και αποκάλυψε η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» την περασμένη Κυριακή, με προσγείωσαν ανώμαλα. Οι αναφορές του Αμερικανού στη Λευκωσία, πρέσβη Ρόναλντ Σλίκερ (φωτό) για τον τρόπο που ασκώ το δημοσιογραφικό επάγγελμα δεν με ξένισαν, διότι λίγο-πολύ οι διπλωμάτες του Στέιτ Ντιπάρτμεντ έχουν εκφράσει παράπονα και έχουν ασκήσει κριτική για τα κείμενα και τις ανταποκρίσεις μου, ενώ ένας από τους περίεργους της πρεσβείας στην Αθήνα είχε στείλει επιστολή καταγγελίας στον τότε διευθυντή του «Έθνους» Γιώργο Χαρβαλιά, ο οποίος και τον έβαλε στη θέση του...

Όμως, δεν τέθηκε ποτέ σ’ αυτές τις συζητήσεις θέμα απόσυρσης της διαπίστευσής μου στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ και της δημοσιογραφικής μου κάρτας, κάτι που θα ακύρωνε την παρουσία μου στην Ουάσιγκτον, καθώς οι ανταποκριτές δεν μπορούν να εργαστούν χωρίς την προηγούμενη έγκριση της αμερικανικής κυβέρνησης. Το μεγαλύτερο όπλο εναντίον των ξένων δημοσιογράφων είναι η ακύρωση της διαπίστευσης. Η εισήγηση του Αμερικανού πρέσβη «να με περιορίσουν γρήγορα» αποκόπτοντας τις δημοσιογραφικές μου επαφές με την αμερικανική κυβέρνηση, ήταν ένα σοκ για μένα, καθώς συνειδητοποίησα ότι είχε τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο που είχα πληροφορηθεί πως πρότειναν στην αμερικανική πρεσβεία Ελληνοκύπριοι πολιτικοί, δημοσιογράφοι και καθηγητές.
Εδώ και καιρό αναζητώ αμερικανικά έγγραφα που με αφορούν, όχι από μαζοχισμό, αλλά επειδή πιστεύω πως η γνώμη των διπλωματών για τους δημοσιογράφους προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον. Ενημερώθηκα, λοιπόν, για τον καβγά του πρώην πρέσβη στην Κύπρο Μάικλ Κλόσσον με τον μακαρίτη ειδικό συντονιστή Τόμας Γουέστον για την αφεντιά μου. Ο πρώτος απαιτούσε να τερματιστεί η ενημέρωση και ο δεύτερος απαντούσε πως παρά την κριτική μου εναντίον των ΗΠΑ «δρα ως δημοσιογράφος και παρουσιάζει και τις θέσεις μας»...
Ενημερώθηκα για την παρεξήγηση μεταξύ του πρώην πρέσβη στην Αθήνα Τομ Μίλλερ πάλι με τον Τ. Γουέστον, επειδή ο τελευταίος μου παραχώρησε συνέντευξη για το «Εθνος» χωρίς να τον ρωτήσει. Ενημερώθηκα για τις αναφορές της πρεσβείας της Αθήνας που αφορούσαν τις δήθεν «αντιαμερικανικές ανταποκρίσεις» μου στο Μέγκα την περίοδο του πολέμου στο Ιράκ, ενημερώθηκα για το «στόλισμα» που μου επεφύλαξαν πολλές φορές οι πρώην πρέσβεις Τσαρλς Ρις και ο Ντάνιελ Σπέκχαρντ. Ο δεύτερος, ο οποίος όπου σταθεί και όπου βρεθεί ομιλεί για την «άδολη αγάπη» που τρέφει για την Ελλάδα, έκανε ευτυχώς δεύτερες σκέψεις όταν τέθηκε στο τραπέζι το ερώτημα αν πρέπει να με κατηγορήσουν για κλοπή απόρρητου εγγράφου με αφορμή την δημοσίευση στο «Εθνος», του απόρρητου τηλεγραφήματος της Αμερικανίδας πρέσβειρας στα Σκόπια.
Στα έγγραφα υπάρχουν και μερικές θετικές αναφορές.
Με... υμνούν π.χ. στις αρχές του Οκτωβρίου του 2009, όταν με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου για τα Ιμια δήλωσα δημόσια ότι μόνο η Αμερική δίνει το δικαίωμα, ακόμα και σε ξένους υπηκόους όπως εγώ, να αναζητούν την αλήθεια στα αρχεία τους. Σε άλλο τηλεγράφημα, τους προκαλεί... θετική εντύπωση επειδή σε ένα από τα άρθρα μου στη διάρκεια του πολέμου στα Βαλκάνια, έκανα κριτική στον Μιλόσεβιτς... Επίσης, πανηγύριζαν όσες φορές έκανα κριτική στον μακαρίτη Πρόεδρο Τάσσο Παπαδόπουλο...
Δεν θα το πιστέψετε, αλλά δεν κακίζω τους Αμερικανούς για την πρόταση να μου κόψουν την πρόσβαση στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ, (πρόταση) που τελικά δεν υλοποιήθηκε, ούτε για την κλοπή των κωδικών του ηλεκτρονικού μου ταχυδρομείου το 2006, το 2008 και το 2009, ούτε για την ταλαιπωρία με την Εφορία, ούτε για πολλά άλλα πάθη μου. Αυτοί που φταίνε είναι όσοι στην Κύπρο ζήτησαν επιτακτικά να ακυρωθεί η διαπίστευσή μου και η δημοσιογραφική μου κάρτα. Με αυτούς τώρα αρχίζει ο πόλεμος. Και δεν είναι προειδοποίηση, είναι ανακοίνωση...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Ι (για τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας):
Σύντροφε Δημήτρη Χριστόφια υποσχέθηκες στον Αμερικανό πρέσβη ότι θα μου τηλεφωνήσεις και θα με κανονίσεις. Μόνο μία χάρη σου ζητώ: Μην με «κανονίσεις» με τον ίδιο τρόπο που θα διευθετήσεις
το Κυπριακό! Κατά τα άλλα, περιμένω ακόμα το τηλεφώνημα...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΙΙ(για τον πρόεδρο του ΔΗΣΥ): Αγαπητέ Νίκο, έπρεπε να σκεφθείς ότι η πλειοψηφία των μελών της ευρύτερης οικογένειάς
μου είναι υποστηρικτές σου...
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΙΙΙ(σε παρ’ ολίγον συγκάτοικό μου στην Αστόρια):
Καραγκιόζης ήσουνα, καραγκιόζης έμεινες. Εκανες επάγγελμα βρε αθεόφοβε το κάρφωμά μου στην Πρεσβεία; ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ Ι:
Φίλε Χρήστο, δεν πρέπει να σκοτώνουν τις φιλικές σχέσεις οι πολιτικές
διαφωνίες. Και ένα ερώτημα: γιατί πρέπει να ενημερωθεί η Πρεσβεία ότι «πάγωσες» τις σχέσεις μας;
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΙΙ (προς Α.Α.):
Ελεγες ψευτοδάσκαλε
πως «την προδοσία όλοι την αγαπούν, τον προδότη κανείς»...
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Οι αμερικανικές (φανερές και κρυφές) υπηρεσίες ξόδεψαν μέσω της αμαρτωλής UΝΟΡS εκατομμύρια δολάρια για να «κτίσουν» τη δικοινοτική φιλία και συνεργασία
και για να επιβάλουν το φιλοτουρκικό σχέδιο Ανάν...

"Ο ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ" Κυριακή, 3 Ιουλίου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ [kathimerini.gr]

ΤΟ ΕΙΔΕΣ. ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΕΣ;

Μια νύχτα στη μεσαιωνική πόλη, Ρόδος 2011 @Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος