Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Δημήτρης Σκαρμούτσος: ο σεφ που απενοχοποίησε τα… κόλλυβα!


Της Χριστίνας Ζβε

Τον γνωρίσαμε πέρσι στην μεγάλη επιτυχία του Mega, «Master Chef». Αποτελεί αναμφισβήτητα την έκπληξη της περασμένης τηλεοπτικής σεζόν. Είναι ο Σεφ που έκανε μόδα τα τατουάζ και ξετρελαίνει τις γυναίκες: «Κι όμως έχω περάσει πολλά γι’ αυτά τα τατουάζ. Πριν από ένα χρόνο οι άνθρωποι όταν με έβλεπαν άλλαζαν πεζοδρόμιο». Ο ίδιος θεωρεί ότι είναι ένα τηλεοπτικό προϊόν με ημερομηνία λήξης, προσωπικά πιστεύω ότι ο Δημήτρης Σκαρμούτσος ήρθε για να μείνει. Αναμφίβολα η παρουσία του στην τηλεόραση ανέδειξε την ερωτική σημασία του φαγητού και της μαγειρικής. «Η τηλεόραση μου έδωσε χρήματα, αλλά και άλλη μια χαρά, την αγάπη του κόσμου… παρόλα αυτά είναι βρώμικο επάγγελμα, ξεπερνάει μάλιστα σε βρωμιά και την μαγειρική».

Εργάζεται εδώ και 6 χρόνια ως Σεφ στο Αλάτσι -του γνωστού δημοσιογράφου Σταύρου Θεοδωράκη. Είναι κοσμογυρισμένος: «Εμείς οι μάγειροι είμαστε τσιγγάνοι, δεν μπορούμε να μείνουμε σε μια δουλειά για πολύ καιρό, το Αλάτσι για μένα αποτελεί εξαίρεση». Η Αμερική και οι κουζίνες της τον κράτησαν 12 ολόκληρα χρόνια, ώσπου προσωπικοί λόγοι τον οδήγησαν στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Χανιά. Στην Κρήτη, ο Δημήτρης Σκαρμούτσος δούλεψε σε δυο από τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης, στη «Νυχτερίδα» και στον «Μύλο του Κερατά». «Εκεί κατάλαβα ότι καλή η Αμερική, αλλά υπάρχει άλλη αγνότητα στην ελληνική επαρχία όσο αφορά τους ανθρώπους και τα υλικά. Στην κουζίνα, ακόμη κι όταν νομίζεις ότι έχεις φτάσει σε ένα επίπεδο, δεν παύεις να ανακαλύπτεις καινούρια πράγματα εκεί που δεν το περιμένεις».
Πλέον είναι και συγγραφέας του βιβλίου «64 Εδώδιμα» (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ποταμός), που μπορούμε να βρούμε σε όλα τα βιβλιοπωλεία. «Δεν είμαι συγγραφέας, ούτε τηλεοπτικό πρόσωπο, είμαι μάγειρας», με διορθώνει.
Το βιβλίο του ανατρεπτικό σαν τον ίδιο, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό, οικείο, ευανάγνωστο μακριά από καθωσπρεπισμούς. «Η μαγειρική δεν είναι συνταγές, ούτε αποστειρωμένες φωτογραφίες, ούτε illustration». Στις σελίδες του βιβλίου του θα συναντήσω κάτι ανατρεπτικό, ο Δημήτρης Σκαρμούτσος έγδυσε τα κόλλυβα από το πένθος και τα μεταποίησε σε ένα νοστιμότατο, εντελώς απενοχοποιημένο γλυκό.
«Το βιβλίο μου απευθύνεται στον ερασιτέχνη- εραστή της μαγειρικής». Εξήντα τέσσερις είναι οι συνταγές που φιλοξενεί το βιβλίο και η λέξη εδώδιμα που δανείζεται ο τίτλος, ήταν ιδέα της εκδότριας του Αναστασίας Λαμπρία και σημαίνει τρόφιμα.
Ο Δημήτρης Σκαρμούτσος ομολογεί ότι δεν τα πάει και τόσο καλά με την γλώσσα αλλά μόλις άκουσε την συγκεκριμένη λέξη «κόλλησε». Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο ανακαλύπτω εύκολες συνταγές ελληνικής κουζίνας με κρητικά στοιχεία και κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα... «Οι καιροί για τους πλούσιους άρχοντες έχουν φύγει και επιστρέφουμε στις ρίζες μας. Αυτό προσπαθεί να κάνει και το βιβλίο».
«Πλέον η χτισμένη στην άμμο gourmet κουζίνα έχει γκρεμιστεί και επιστρέφουμε στην παράδοση. Η Ελλάδα έχει καταπληκτικές συνταγές που ξεκίνησαν από την αρχαιότητα. Η άνθιση των εστιατορίων ξεκίνησε το 1990 όπου ο κόσμος ξεχνάει τις μαγειρικές αλήθειες και ξεκινάει να τρώει.. ». Ακολουθεί μια μικρή συζήτηση για το θέμα των ημερών, την οικονομική κρίση. Ο ίδιος το βλέπει ως ευκαιρία να γνωρίσουμε τις αξίες που είχαμε παλιά. Μια από αυτές είναι φυσικά η μαγειρική. Μιλώντας με τον διάσημο Σεφ ο οποίος βρέθηκε πριν λίγες μέρες στην Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση του βιβλίου του, είδα έναν άνθρωπο απλό, που πατάει γερά στα πόδια του, που λατρεύει την μαγειρική και όπως αναφέρει και ο ίδιος δεν «μασάει», να μιλήσει ειλικρινά για τον εαυτό του, ρισκάροντας την φήμη του καθώς ήταν ένα πολύ νέο τηλεοπτικό πρόσωπο.
«Έχω κάνει στην ζωή μου ακραία πράγματα, έζησα την ζωή στα άκρα της, δεν φοβήθηκα να μιλήσω γι’ αυτά. Από τον κόσμο δεν πρέπει να κρύβεσαι, αργά ή γρήγορα όλα έρχονται στην επιφάνεια. Ήθελα να δείξω τον πραγματικό μου εαυτό. Με την ειλικρίνεια μου ίσως να βοήθησα κάποιους ανθρώπους. Έχω φτάσει όμως και στο συμπέρασμα ότι όταν μιλάς για το πρόβλημά σου, αυτό σε βοηθά να το συνειδητοποιείς κιόλας» θα μου πει λίγο αργότερα.
Φοβήθηκε καθόλου τα φώτα της δημοσιότητας; «Όχι. Αν μου συνέβαινε όλο αυτό στα 20, ίσως και να είχα πρόβλημα. Ευτυχώς που είμαι 40. Έτσι κι αλλιώς δεν σκοπεύω να κάνω καριέρα στην τηλεόραση, οπότε δεν με φοβίζει κάτι. Έχω ήδη καριέρα στην μαγειρική. Δεν πληρώνω τους λογαριασμούς μου μέσα από την τηλεόραση αλλά μέσα από την κουζίνα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ [kathimerini.gr]

ΤΟ ΕΙΔΕΣ. ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΕΣ;

Μια νύχτα στη μεσαιωνική πόλη, Ρόδος 2011 @Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος